Museum Deelen ondertekent ‘Manifest Netwerk Digitaal Erfgoed’

manifest-netwerk-digitaal-erfgoed

Wij willen onze digitale erfgoedinformatie beter zichtbaar, bruikbaar en houdbaar maken.
Door de ondertekening van het manifest ‘Netwerk Digitaal Erfgoed’ willen wij aangeven dat het Museum Deelen de digitalisering binnen de erfgoedsector steunt en eraan wil bijdragen. De erfgoedsector wil de scheidslijnen tussen collecties overbruggen en de gebruiker een betere toegang geven tot het erfgoed in Nederland.
Museum Deelen heeft op dit moment 260 objecten zichtbaar gemaakt via de website van de Collectie Gelderland en 48 objecten via het Netwerk Oorlogsbronnen. Het Museum Deelen zoekt aansluiting bij meerdere platforms en ook zal een groter aantal objectbeschrijvingen met de platforms gedeeld worden.

Misschien ook interessant

Wilhelm Simonsohn

Wilhelm Simonsohn, een Luftwaffe-piloot met een lang leven (* 09.09.1919, † 01.10.2023). Als 24-jarige piloot komt...